ماهی زینتی آکواریوم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 12 تير 1398
بازدید : 36
نویسنده : admin


این ارقام ، مصرف ماهی زینتی در ایران است:
110 میلیون قطعه تولید داخل و 14.5 میلیون قطعه ماهی زینتی وارداتی در سال 1390. به عبارتی به ازای هر ایرانی نزدیک یک و نیم قطعه ماهی زینتی در سال گذشته عرضه شده است؛ اهمیت موضوع تا حدی روشن شد!

به این محفظه های شیشه ای با آن ماهی های رنگارنگ نگاه کنید، شاید شما یکی از آنهایی نباشید که به طور تخصصی دنبال ماهی و آکواریوم هستند و به همین خاطر همه آنها را مثل هم میبینید، اما پشت این آکواریوم ها بازار مالی بزرگی هست، دغدغه ها و نگرانی های زیادی نهفته و یک دنیا اطلاعات، این گزارش درباره ماهی های زینتی است.

 

ماهی ها و طبقه بندی ها

انواع ماهی های زینتی یا آکواریومی به لحاظ محیط زندگی به دو دسته کلی"آب شور" و "آب شیرین" و "سرد آبی" و "گرم آبی" تقسیم می شوند. از نظر تغذیه هم به "گیاه خوار" و "گوشت خوار" دسته بندی می شوند و از نظر رفتار اجتماعی به "مسالمت جو" و "تهاجمی" تقسیم می شوند.

اولین موردی که مورد توجه دارندگان آکواریوم ماهی های زینتی قرار می گیرد همین طبقه بندی هاست. به ترتیب اولویت باید به محیط زندگی ماهی ها توجه داشت، شرایط نگهداری ماهی های آب شور با ماهی های آب شیرین به کلی متفاوت است و پر واضح است که ماهی آب شیرین را نمی توان در کنار ماهی آب شور نگه داشت! بر همین اساس در فروشگاه های وسایل آکواریوم، این دو دسته ماهی را معمولا در ردیف های جداگانه ای به فروش می گذارند.

بعد از محیط زندگی نوبت به شرایط نگهداری می رسد، ماهی های گوشت خوار و تهاجمی ماهی هایی هستند که آنها را نمی توان به راحتی در کنار سایر ماهی ها رها کرد، این ماهی ها می توانند از سایر ماهی های که رفتار های آرام تری دارند به عنوان غذا استفاده کنند! همچنین بزرگی و کوچکی ماهی ها هم مهم و موثر است، به هیچ عنوان نگهداری ماهی های خیلی بزرگ در کنار ماهی های خیلی کوچک توصیه نمی شود.

دمای زندگی هم اهمیت بالایی دارد، ماهی هایی که در یک آکواریوم نگهداری می شوند باید با دمای آب یکسان هماهنگ باشند، تغییر درجه حرارت آب آکواریوم می تواند خیلی زود به مرگ ماهی ها منجر شود.

 منبع:efext.loxblog.com



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان efext و آدرس efext.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com